ورسای تاریخچه عطرسازی
نوشته شده توسط : علیپور
اُسمُتک مطرح ترین بایگانی بو در دنیاست. این خزانه داده ها و انستیتوی پژوهشی بنا شده در ورسای تاریخچه عطرسازی را دنبال می نماید و دو راس کنفرانس در نیویورک و پاریس جزو ذیل مجموعهء آن میباشند. اسم آن مشتق از کلمه و واژه یونانی اُسم بمعنی بو میباشد و بنیانگزاران آن ژان کرلیو  Jean Kerleoو دیگر استادان رایحه سازی زیرا ژان کلود النا Jean Claude Ellena و گی رابرت  Guy Robertدر سال 1990 اسمتک را بهره‌برداری کردند تا مسئولیت در میان المللی تثبیت، برابر با اصل بودن، محافظت، مستند سازی، مثال برداری و ایجاد دوباره هزاران رایحه که طی سالهای ساخت گردیده اند را بعهده گیرند.
تعداد بیشماری از شاهکارهای نادر عطری که دیگر ایجاد نمی‌شوند در‌این خزانه اطلاعاتی مثال برداری گردیده اند از گزاره François Coty’s Chypre (Coty), Paul Parquet’s Fougère Royale (Houbigant) and Aimé Guerlain\'s Jicky (Guerlain)
 
همینطور تعداد بیشماری عطریات که به پیشنهاد افراد پر رنگَ مورخ زیرا ملکه الیزابت لهستان، ناپلئون و بخش اعظمی دیگر در بایگانی این شرکت محفوظ میباشد. سر گروهی این موسسه از سال 2008 بعهدهء پاتریشیا دونیکلای میباشد.
 
Paul Parquet\'s Fougère Royale (Houbigant) – 1884
 
بیش تر از 3000 عطر ازعطرهای سابق و اکنون دراین تیم زیر موقعیت یگانه و در اختیار گرفتن مرتبه حرارت حفظ میگردند. بعنوان یک منشاء رسمی برای آرشیوعطریات یک مثال از هر رایحه تازه بدین راءس فرستاده میشود. این سازمان همینطور کتابخانه مبداء عظیمی برای مثال عطرها و منابع گیاهان معطر هم طبیعی و هم صنعتی و فرمول ها و کتابهای مربوطه را در خویش جای داده میباشد.
 
از کلکسیون منحصربه‌فرد بفرد این سازمان میتوان به عطریات آنتیک مرتبط با زمان پارت ها مانند رایحه سلطنتی فرمانروا پارتیان  که پلینی، فیلسوف و طبیعیدان روم قبلی از ولادت به آن اشاره کرده بود، اسم موفقیت. و دیگر تولیدها عطری زیرا ادوتوالت تولیدی قرنها وسطایی مانند اُدولا رن مجارستان ملکهَ لهستان و پودرهای ساخنه گردیده در قرن 18. EAU DE LA REINE DE HONGRIE
 
 کلکسیون قرن 19 این موسسه نیز بسیار شایان توجه میباشد به عنوان مثال
 
 Farina, Guerlain, Houbigant, Lubin, F. Millot, L. T. Piver and Roger & Gallet
 
یکی‌از آنان مثال ادکلنی میباشد که برای ناپلئون تشکیل شده بود و در هنگام تبیعیدش در سنت هلن در سال 1815 برایش ارسال شد.




:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: